Lifestyle,  Nederland,  Personal,  Travel

Weekhighlights #8 (XL) | midweekje Ameland! & Concours de Elegance

In mijn Weekhighlights geef ik jullie een kijkje in mijn leven en kun je lezen wat ik heb gedaan! Wij zijn afgelopen week een midweek naar Ameland geweest. We hebben er super erg van genoten en wat we allemaal gedaan hebben lees je in deze Weekhighlights!
Ook heb ik weer gefilmd en dus komen die video’s/vlogs binnenkort ook online!

Maandag

We begonnen al vroeg, zo rond 9.15 met rijden. We moesten om 12.30 de boot hebben en aangezien we gereserveerd hadden moesten we er een half uur van te voren zijn. We kwamen dus uiteindelijk ruim op tijd aan.

16A3E44C-66CA-4694-96A6-C5818053A72A

De boot kwam iets later dan gepland aan, maar dat maakte ons verder niet uit. We gingen aan boord, waar we lekker genoten van een warme chocomelk en saucijzenbroodjes.

Ook zijn we daarna nog even het dek op geweest. Er stond wel heel veel wind, dus heel lang hebben we er niet gestaan. En toen na ongeveer 45 minuten kwamen we aan op Ameland!

We hadden een stacaravan op het vakantiepark ‘Klein Vaarwater’. Toen we aankwamen was het pas 14.00 en aangezien we om 15.00 pas de sleutels konden ophalen gingen we lekker zitten in het restaurant en genoten daar van een cappuccino, terwijl we het boekje doorbladerde wat we hadden gekregen.

Toen om 15.00 konden we ons huisje in! Het zat letterlijk 1 minuut lopen van de receptie en het restaurant af, dus dat was wel heel relaxt. Hoe de caravan er verder uitziet zal je kunnen zien in de video die eraan komt!

Tegen de tijd dat we alles hadden uitgepakt en gesetteld waren, was het alweer tijd om te gaan eten. We besloten gewoon lekker bij het restaurant te eten van het vakantiepark.

Als voorgerecht hadden we allebei een soepje. Ik een tomatensoep en Dennis mosterdsoep. Als hoofdgerecht had ik ‘kogelbiestuk verstopt onder zalm’ en Dennis een mixed grill. Dit was allemaal heel lekker! Als toetje nam Dennis een Amelander Dûûmkes Parfait en ik tiramisu!

Dinsdag

Deze dag haalde wij een fiets zodat we alles lekker op de fiets konden gaan doen. Het eiland is niet zo groot en is echt goed te doen op de fiets. We namen een elektrische tandem, wat voor aardig wat lachbuien zorgde in het begin, haha.

We fietsten naar ‘Nes’ en volgden gewoon wat bordjes. We namen ook gewoon wat random straatjes, waardoor we uiteindelijk ergens langs een weg kwamen met allemaal schaapjes die daar gewoon los liepen. Die moest ik natuurlijk even aaien!

Na een tijdje te hebben gefietst, gingen we weer terug naar het huisje om even een wc break te houden en even wat te lunchen.

Daarna zijn we weer op pad gegaan en kwamen we langs een natuur museum waar we nog even naartoe zijn geweest. Hierna was het wel alweer tijd om terug naar het huisje te gaan en eten te maken, want om 18.00 hadden we de elektrische auto gereserveerd! Hier heb ik alleen gefilmd en dit zal je dus ook terug zien in de video die snel online komt!

Toen we terug kwamen hebben we bij de snackbar nog even een ijsje gehaald. In mijn vorige weekhighlights kon je lezen dat ik in Juli mee doe met de ‘plastic vrij maand challenge’ en dan ga je letten op waar je eigenlijk allemaal plastic krijgt. Bij de snackbar van het park was dit heel netjes gedaan en kregen we een houten lepeltje en het bekertje was een ‘ecotainer’, haha.

Woensdag

Vandaag gingen wij rijden in een Tuk-Tuk! We moesten ’s ochtends wel vroeg ons bed uit en uiteindelijk ook nog een beetje haasten, want we hadden om 9 uur de tuk-tuk al gereserveerd. We kregen hem dan van 9.00-13.30.

Dennis reed de tuk-tuk zelf en we hebben echt de hele tijd met een big smile op het ding gezeten. Ook werd er steeds naar ons gezwaaid en werden we echt continu nagekeken, haha.

Er was een soort speurtocht route die we konden volgen en dit hebben we uiteraard ook gedaan. Zo zagen we al veel van Ameland. Wel was het voor mij het super koud achterin en zat ik steeds met een dekentje om mij heen. De tuk-tuk is natuurlijk gewoon open dus de wind komt vol naar binnen.

We hebben mooie dingen gezien en zijn nog even het strand opgelopen die we tegen kwamen.

Om 13.30 waren we weer terug daar waar we de tuk-tuk in moesten leveren en zijn we weer naar Nes geweest waar we op een terrasje wat gingen drinken en een gebakje namen.

Hierna zijn we terug naar ons huisje gegaan en hebben daar even lekker rustig aan gedaan. Lekker op de bank gelegen in het zonnetje en toen zijn we naar ‘Restaurant Stranders’ gegaan om daar wat te gaan dineren.

Donderdag

Helaas alweer de laatste echte dag van onze vakantie. Deze dag was het echt een hele mooie dag en zijn we de hele dag gaan fietsen. Maar ’s ochtends haalde ik eerst lekker wat broodjes voor het ontbijt.

Daarna zijn we als eerste naar ‘Oerd’ gefietst. Een heel mooi, groen gebied.

Hier hebben we wel een tijdje rondgelopen. Het was ook  zo mooi! Ook heel mooi om foto’s te maken. Wat we ook even hebben gedaan 😉

Na ‘Oerd’ zijn we naar de Kaasboerderij gefietst en hebben we daar een hoop kaas gehaald en een ijsje gegeten. Ze maken daar de kaas en het ijs helemaal zelf!

Na de kaasboerderij zijn we naar het ‘Nostalgisch museum’ gefietst, waar we ook even hebben rondgelopen. We kregen hier bij de entree een coupon voor een gratis ‘Nobeltje’. Dat is het Amelandse likeurtje. Don’t mind if we do!

Dus zijn we na het museum naar het restaurant (Restaurant Nobel) gegaan en hebben daar wat kaas besteld, een Amelandse koffie & het gratis nobeltje!

Daarna zijn we weer terug naar het park gefietst en hebben wij in ons huisje nog even onze ouders gebeld, terwijl we nog lekker buiten in het zonnetje zaten.

Ook besloten we weer bij het restaurant op het park te eten. We namen als voorgerecht nu allebei mosterdsoep en als hoofdgerecht had ik kabeljauw en Dennis spare-ribs.

Vrijdag

En toen was de allerlaatste dag aangebroken! Ik haalde ’s ochtends weer wat broodjes en na het eten ruimden we alles op en pakten we alles in. Om 10.00 checkten wij uit en brachten we de fiets als eerste terug. Daarna zijn we nog met de auto op stap gegaan.

Wij hadden namelijk de boot pas van 15.00, dus we hadden nog even wat extra tijd op het eiland. We zijn nog naar de vuurtoren gegaan, waar we ook nog in zijn geweest. Ook deze beelden zijn weer in de video te vinden. Hierna zijn we terug gegaan naar Restaurant ‘Nobel’, waar we lekker wat gingen lunchen. Ik had 2 broodjes met garnalenkroketten en Dennis had weer zijn mosterdsoep, haha.

Daarna namen we nog lekker een cappuccino met een gebakje erbij. Dit was een seizoensgebakje en dit was een taartje van witte chocolade met in het beslag ‘Nobeltje’ verwerkt. Het was een heerlijke afsluiter!

Nadat we gegeten hadden was er nog wat tijd over. Dus wij zijn nog even langs de molen gegaan, waar we wat mosterd insloegen. Want nadat wij steeds zulke lekkere mosterdsoep aten, wilde we dat thuis ook gaan maken!

We kochten een aantal potjes mosterd met verschillende smaken. Mosterd knoflook, een pittige mosterd en toen ook nog de normale. Van de normale namen we een 5 liter bak mee! Zo kunnen we lekker veel mosterdsoep maken! Hierna was het helaas alweer tijd om richting de boot te gaan en naar huis!

Zo rond 19.00 kwamen we thuis aan en moesten we alles nog uitpakken en heb ik nog even snel een was gedaan. We waren ook hartstikke moe, dus heel laat gingen we niet naar bed, maar ook omdat we de volgende dag weer optijd er uit moesten, want we gingen naar ‘Concours de Elegance’!

Zaterdag

Deze dag werd ik echt heel verkouden wakker en met hele erge keelpijn. Dit was een beetje jammer, maar gelukkig heb ik hier geen last van gehad op Ameland. Wel werd ik na ons tuk-tuk avontuur een beetje schor, dus ik denk dat het daar ook een beetje door kwam. In ieder geval gingen we vandaag naar Paleis het Loo met mijn schoonouders, omdat daar de ‘Concours de Elegance’ plaats vond. Dit is een evenement waar mensen met hun klassieke en bijzondere auto’s naartoe komen om deze te laten zien.

We stonden geparkeerd in het centrum en van daaruit werden we met deze oude bus naar Paleis het Loo gebracht.

Het was een hele leuke, maar warme dag en we hebben veel mooie auto’s gezien.

Als afsluiter zijn we nog gaan eten bij de Van der Valk Leusden-Apeldoorn. We namen allemaal ossenhaas en deze was echt super mals! Heel lekker!

En dit was dan weer mijn weekoverzicht! Een best wel lange, omdat we naar Ameland zijn geweest. Zondag was echt even een rustdag voor ons, dus die dag hebben we lekker niks gedaan, behalve dan even boodschappen gedaan, haha.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om over onze vakantie in Ameland te lezen en dat jullie uitkijken naar onze video ervan! Deel 1 is al af, dus die zal niet lang na dit artikel online komen!

Liefs,

Als je meer van mij wilt zien volg mij dan op Instagram. Ook blijf je dan gelijk op de hoogte van nieuwe blogs!

Eén reactie

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *